Ustabilt Wi-Fi


Oplever du ofte at dit trådløse wi-fi bliver kortvarigt afbrudt, kan det skyldes at din mobile enhed skifter imellem 2.4GHz og 5Ghz netværk, og årsagen kan være at de 2 netværk har samme navn. Hvis ikke du kan se forskel på de 2 netværk som du har i router, 5Ghz og 2.4Ghz, når du søger efter netværk, så prøv dette som har hjulpet ved et andet medlem. Vi har oplevet det på modems både fra Fastspeed, og fra YouSee.

1.  Del netværket i 2 forskellige navne. (wifi-split)
2.  Fastlås kanalerne på hvert netværk (Skift netværkskanal, når der er flest på nettet i nabolaget, fx om aftenen, når flest sidder og streamer.)

På den måde undgår man at routeren bliver stresset over at den skifter kanal hele tiden, og undgå at den muligvis vælger en kanal, som ikke alt er kompatibelt med.

Og at dele navnet i to, - det burde det være fra start af i routeren (- samme navn på 2 motorveje!) Så de skal bare kaldes noget forskelligt. Brug evt. samme navn, men tilføj 24 i starten af det ene navn og 5G til det andet netværk. Grunden til at du bør starte navnet med 24 eller 5G, er at såfremt wi-fi navnet er langt, vil du ikke kunne kende forskel i eks. Din mobil, når der skal vælges hvilket netværk du vil hoppe på.

Hjælp til wi-fi hos Fastspeed her.

Hjælp til Wi-Fi hos YouSee her.

Hent evt. YouSee’s nye app her.


Håber det hjælper dig, ellers kan du få det ved at kontakte Fastspeed support, eller YouSee support.
Hilsen Vrånet



 

Kontakt til kontoret og bestyrelsen

Foreningens kontortid:
Mandag til fredag kl. 09.00 - 15.00. Telefon: 76 95 84 26.
Mailadresse til kontoret: vraanet@danskkabeltv.dk

Du kan kontakte bestyrelsen her.

Persondatapolitik

Fejlmelding TV og Radio

Servicepartner: Dansk Kabel TV
43 32 47 00
Man-tor: 8:00 - 16:00
Vagt: 10:00 - 22:00 (Weekend)
Vagt: 16:00 - 22:00 (Hverdage)

Fejlmelding Bredbånd og Telefoni

Servicepartner: YOUSEE
70 70 40 40
Man-fre: 8:00 - 20:00
Vagt: 10:00 - 20:00